Semmelweis Garanciavédjegy logó
Adománygyűjtő Szervezetek Önszabályozó Testülete logó

RENDEZVÉNYEK

Magyar Hospice-Palliatív Egyesület

a hazai hospice szolgálatok közössége

A Magyar Hospice-Palliatív Egyesület XIII. Országos Kongresszusa

Eger, Hotel Korona****
2018. május 10 - 12.

Program- és absztraktfüzet (pdf)

Beköszöntő

Tisztelt Kongresszusi Résztvevők!
Kedves Hospice Barátaink!

A Magyar Hospice-Palliatív Egyesület és az Agria 2000 Otthonápolási Szolgálat - mint házigazda – nevében szeretettel és tisztelettel köszöntünk minden kedves érdeklődőt a XIII. Országos Kongresszuson. Ismét eltelt két év és újra nagy büszkeséggel hívunk mindenkit Eger városába. A város a maga eleganciájával, szépségével, a borok világával, történelmi értékeivel, hagyományaival, gyönyörű természeti értékeivel, és a hospice ellátás fellegvárával méltó környezetet biztosít a tudományos seregszemléhez. Az elmúlt évek szakmai munkája, a hazai szolgálatok közössége megmutatta, hogy a hospice ellátás tud és képes egységben lenni. Kongresszusaink sikerkulcsa mindig a kialakult közösségek erejében rejlett, így az idei kongresszus jelmondata: Egységben a hospice közösség, közösségben a hospice egysége.

Hivatásunk célja, hogy olyan egységes közösségeket teremtsünk meg és tartsunk fenn a betegek, a családok és az ellátók számára, amivel a legoptimálisabb életminőség adható. Fel kell ismernünk olyan egységes alkotó közösségeket, amelyekkel a hospice ellátás további térnyerése biztosítható. A két és fél napos Kongresszus megalapozott szakmai programot és hatékony fórumot kíván biztosítani a hospice ellátás résztvevői, egészségpolitikai vezetői, az onkológia, az otthoni és intézményi palliatív ellátással foglalkozó szervezetek és intézmények orvos, intézményvezető és szakdolgozó képviselői számára a mindennapi munka során felmerülő problémák megvitatására és megoldására. A hagyományoknak megfelelően a kongresszusi napok alapja a tudomány, de teret nyitunk az újonnan megalakult Hospice-Palliatív Szakmai Kollégiumi tagozat bemutatkozására, prekongresszus keretében a palliatív orvosszakma közösségének erősítésére, közös szakmai multidiszciplináris stratégiák kidolgozására és az Önkéntes Fórum révén a hospice önkéntesekkel való szorosabb együttműködésre is. Bízzunk benne, hogy a számos előadás mellett lehetőség lesz megvitatni az életvégi ellátás jogi paradigmáinak kihívásait. Ennek kapcsán érdemes végiggondolni, hogy mi lehet az életvégi ellátással kapcsolatos jogi dilemmák jövője. A kialakult program alapján nem kétséges, hogy fontos kihívások várnak még szakterületünkre.

A nagyszerűnek ígérkező kongresszus megszervezéséért, a tudományos előadások összeállításáért, a kulturális programokért, a kulináris élmények megálmodásáért, valamint a wellness lehetőségekért nagy köszönet illeti a szervezési segítőket, a támogatókat, a hotel munkatársait, és persze mindenkit, aki megtisztel minket jelenlétével, előadásával, hozzászólásával. Bízunk benne, hogy kellemes élményekkel, hangulatos tanácskozásokkal és szép emlékekkel távoznak Eger városából. A város jelmondata, miszerint Eger a Te történeted!, így legyen mindenki számára ez a Kongresszus egy történet!

a Magyar Hospice-Palliatív Egyesület Elnöksége

A kongresszus helyszíne

Hotel Korona**** Eger A hivatkozásra kattintva elhagyja a weboldalt

3300 Eger, Tündérpart utca 5.
Attila terem, II. emelet

A kongresszus időpontja

2018. május 10-12., csütörtök-szombat

A kongresszus szervezője

Magyar Hospice-Palliatív Egyesület
1089 Budapest, Orczy út 6. II/201
Tel./fax: +36 1 215 0938
E-mail: iroda@hospice.hu

MHPE XIII. Kongresszus, Hotel Korona**** Eger

Agria 2000 Kft.
3300 Eger, Sugár István út 22.
Tel.: +36 36 427 197
E-mail: agria.2000kft@t-online.hu

Tudományos Bizottság

Elnök: Dr. Benyó Gábor
Tagok: Dr. Csikós Ágnes PhD
Dr. Hódi Zsuzsanna
Dr. Kegye Adrienne
Lukács Miklós
Schaffer Judit
Dr. Zana Ágnes PhD

Szervező Bizottság

Elnök: Lukács Miklós
Tagok: Munk Katalin
Schaffer Judit
Vincze-Pap Jánosné

Szervezőiroda

Blaguss Utazási Iroda Kft., Kongresszusi Iroda
Postacím: 1364 Budapest 4, Pf. 42. Tel.: +36 1 374 7030, fax: +36 1 374 7031
Kapcsolattartó: Erős Katalin, e-mail: mhpe@blaguss.hu

Előzetes program

május 10. csütörtök
09:00 órától Regisztráció megnyitása
10:00-13:00 Orvosi prekonferencia
13:00-14:00 Opcionális ebéd
13:30-14:00 Nyitó kávészünet
14:00-14:45 Megnyitó az Andrássy György Katolikus Közgazdasági Szakgimnázium és Gimnázium közreműködésével
Köszöntők és a Polcz Alaine Emlékérmek és Oklevelek díjátadó ünnepsége
14:45-16:15 Plenáris előadások Felkért előadók: Dr. Beneda Attila, Dr. Hódi Zsuzsanna, Dr. habil. Hegedűs Katalin PhD, Lukács Miklós, Dr. Benyó Gábor, Dr. Zana Ágnes PhD
16:15 Fakultatív látogatás a Markhot Ferenc Oktatókórház és Rendelőintézet hospice osztályán (1. csoport)
(A jelentkezők száma elérte a max. 50 főt. A 2018. március 24. után regisztrálók számára új látogatási időpont szombat 13:00 óra, lásd lejjebb.)
17:30-19:00
19:00-20:30
Borkóstoló a szálloda alatt elhelyezkedő István Pince és Bormúzeumban 1. csoport
Borkóstoló a szálloda alatt elhelyezkedő István Pince és Bormúzeumban 2. csoport
(A programot a kedvezményes korai részvételi díj tartalmazza.)
20:00-22:00 A szálloda wellness részlege meghosszabbított nyitva tartással, 22:00 óráig fogadja a kongresszus vendégeit.
-----
Este: szabad program, a szálloda wellness-részlege meghosszabbított nyitva tartással 24:00 óráig várja a kongresszus résztvevőit.
május 11., péntek
08:00-09:00 Közgyűlés
09:00-10:30 I. szekció - Hazai és nemzetközi evidenciák a palliatív ellátásban
10:30-10:45 Kávészünet és a kiállítás megtekintése
10:45-12:10 II. szekció - Életvégi döntések tervezése, előzetes rendelkezési kérdések a hospice ellátásban
12:10-13:00 Opcionális ebéd
13:00-14:25 III. szekció - A pszichoszociális ellátás sajátosságai és módszerei az életvégi ellátásban
14:25-14:40 Kávészünet és a kiállítás megtekintése
14:40-15:45 IV. szekció - Forrásteremtési lehetőségek, fejlődési utak I.
15:25-16:00 Kávészünet és a kiállítás megtekintése
16:00-17:05 V. szekció - Forrásteremtési lehetőségek, menedzsment II.
19:00-24:00 Fakultatív gálavacsora salsa bemutatóval, zenével és tombolával a szálloda Dísztermében
A bemutatót a Salsa De La Noche A hivatkozásra kattintva elhagyja a weboldalt Táncstúdió Egyesület tartja, a vacsora alatt a zenét Puhl Sándor és Társa biztosítja.
(A jelentkezők száma elérte a max. 130 főt, a program betelt.)
május 12., szombat
09:00-10:35 VI. szekció - Oktatás, képzés, szemléletformálás a palliatív ellátásban
10:35-10:50 Kávészünet és a kiállítás megtekintése
10:50-12:20 VII. szekció - Sokszínű önkéntesség, közösségi szolgálat a hospice ellátásban
12:20-12:30 Összegzés, a kongresszus zárása
12:30-13:30 Opcionális ebéd
13:30 órától

Fakultatív látogatás a Markhot Ferenc Oktatókórház és Rendelőintézet hospice osztályán (2. csoport, kizárólag 2018. március 24. utáni regisztráció esetén választható program.)

Fakultatív programlehetőségek
  • Városnézés Dottika kisvonattal
  • Beatles Múzeum
  • Város a Város alatt – az egykori érseki pincerendszer
(A programok előkészítése minimum 10 fő érdeklődő jelentkezéséhez kötött. A belépők árát a részvételi díj nem tartalmazza.)
-----
Opcionális ebéd, ill. elutazás

Program- és absztraktfüzet (pdf)

A kongresszus fő témái

  1. Multidiszciplinaritás a hospice ellátásban
  2. A pszichoszociális ellátás sajátosságai és módszerei az életvégi ellátásban
  3. Forrásteremtési lehetőségek a hospice ellátási formákban (menedzsment, marketing, kommunikáció és média szerepe)
  4. Hospice-on innen és túl (spiritualitás, a veszteség, a gyász és gyásztámogatás jelentősége a hospice ellátásban)
  5. Életvégi döntések tervezése, előzetes rendelkezési kérdések a hospice ellátásban
  6. Hazai és nemzetközi evidenciák a palliatív ellátásban
  7. Oktatás, képzés, szemléletformálás a palliatív ellátásban
  8. Sokszínű önkéntesség, közösségi szolgálat a hospice ellátásban

Előadások és poszterek bejelentése

Előadás időtartama: 10 perc (8 + 2 perc vita)
Az előadásokhoz biztosított technika: számítógép, projektor, lézerpointer
Poszter mérete: 90 cm széles és 120 cm magas (poszter szekcióban 3 perces bemutatás)
Absztrakt benyújtása minden esetben szükséges.

Online absztrakt feltöltés vagy előadás/poszter bejelentő nyomtatvány (word formátum)

Az absztrakt beküldés meghosszabbított határideje: 2018. február 25., vasárnap

Absztrakt formátuma
Word dokumentum, szimpla sorköz.

Absztrakt felépítése:
  • - cím, 14-es betűméret
  • - szerző(k) neve (előadó neve aláhúzva), 12-es betűméret
  • - munkahely, intézet megnevezése, székhelye, 12-es betűméret
  • - szövegtest: 12-es betűméret
  • - karakterek száma: 600-1200 (szóköz nélkül)

Javasolt tartalmi felépítés: célkitűzés, módszer, eredmények, összegzés

Elbírálás
A beérkező absztraktokat a Tudományos Bizottság bírálja el.
Az absztrakt elfogadásáról a Tudományos Bizottság az előadás beküldőjét írásban tájékoztatja, a beküldött absztraktok nagy száma miatt meghosszabbított határidővel, legkésőbb 2018. március 28-ig.

Fontos: az elfogadott előadás megtartásának, ill. az absztrakt Program és Absztraktkötetben való megjelentetésének feltétele, hogy az előadó a regisztrációs díjat 2018. április 6-ig befizesse. Ellenkező esetben előadása nem képezi a tudományos program részét.
A Tudományos Bizottság fenntartja magának a jogot, hogy bizonyos előadásokat csak poszter formájában fogadjon el.
Kérjük az instrukciók és a beküldött anyag figyelmes elolvasását, mert az összefoglalót a beküldött formában nyomtatjuk ki az absztraktfüzetben!

Kreditpont

A kongresszus akkreditálása folyamatban van.

Amennyiben igényli az akkreditációs pontokat, kérjük regisztáljon.

Kiállítási, támogatási lehetőségek

A kongresszus kiemelt szponzora:
a kongresszus kiemelt szponzora a TENA logója

A kiállítói lehetőségekkel, illetve a Kongresszus támogatásával kapcsolatos kérdésekben kérjük, a Blaguss Kongresszusi Irodát keresse a fent megadott elérhetőségek valamelyikén.

Regisztráció

Online jelentkezési lap

Kérjük, hogy részvételi szándékát az online jelentkezési lap kitöltésével időben jelezze.
A jelentkezések a részvételi díj befizetésével érvényesülnek.
A regisztrációt, majd a részvételi díj beérkezését a Blaguss Kongresszusi Iroda e-mailben igazolja vissza, amennyiben a visszaigazolást egy héten belül nem kapja meg, kérjük, jelezze.

Részvételi díjak Kedvezményes korai
2018. április 6-ig
Kedvezményes késői
2018. április 7-től május 9-ig
Helyszíni
2018. május 10-12.
Orvos egyesületi tag 21 500 Ft 24 500 Ft 26 500 Ft
Orvos nem tag 24 500 Ft 27 500 Ft 29 500 Ft
Szakdolgozó egyesületi tag 18 500 Ft 21 500 Ft 23 500 Ft
Szakdolgozó nem tag 21 500 Ft 24 500 Ft 26 500 Ft
Diák, szerződéses önkéntes 14 000 Ft 17 000 Ft 19 000 Ft
Diákjegy (orvosi prekonferencia 2018. május 10.) 0 Ft
Csütörtöki napijegy (2018. május 10.) 17 000 Ft
Pénteki napijegy (2018. május 11.) 17 000 Ft
Szombati napijegy (2018. május 12.) 15 000 Ft
Szerződéses önkéntes napijegy szombatra (2018. május 12.) 5 000 Ft
A részvételi díjak tartalmazzák a vonatkozó ÁFA-t, valamint teljes regisztráció esetén bruttó 5 880 Ft, csütörtöki napijegy esetén bruttó 2 280 Ft, pénteki napijegy esetén bruttó 2 400 Ft, ill. szombati napijegy esetén bruttó 1 200 Ft étel-ital szolgáltatást. Az étel-ital szolgáltatás összege cégek felé kiállítandó számlán feltüntetésre kerül. ÁFA változás esetén fenntartjuk az árváltoztatás jogát.

A részvételi díj (szakdolgozó, orvos, diák és szerződéses önkéntes) tartalmazza

  • a részvételt a tudományos programon
  • a kongresszus anyagait
  • a Program és absztraktfüzetet
  • a kávészüneteket

Az ingyenes diákjegy tartalmazza

  • a részvételt a csütörtök délelőtti orvosi prekonferencián

A csütörtöki napijegy ára tartalmazza

  • a részvételt a délelőtti orvosi prekonferencián, valamint a délutáni kongresszusi programon
  • a kongresszus anyagait
  • a Program és absztraktfüzetet
  • az aznapi kávészünetet

A pénteki és a szombati, valamint a szerződéses önkéntes szombati napijegy ára tartalmazza

  • az aznapi részvételt a tudományos programon
  • a kongresszus anyagait
  • a Program és absztraktfüzetet
  • az aznapi kávészünetet
  • szerződéses önkéntesek részére a szombat délutáni városnézést Dottika kisvonattal (a részvételi szándékot kérjük a jelentkezéskor jelölni)

Fontos:
A kedvezményes korai részvételi díjra való jogosultság feltétele, a részvételi díj 2018. április 6-ig történő utalása.
A kedvezményes késői részvételi díjra való jogosultság feltétele, a részvételi díj 2018. május 9-ig történő utalása.
A 2018. május 7. után indított átutalások esetén a jogosultság igazolásához kérjük, hozza magával a banki bizonylatot.
A kedvezményes díjak helyszíni befizetésére nincs mód.

Borkóstoló (a programot kizárólag a kedvezményes korai regisztrációs díj tartalmazza)

A borkóstoló helyszíne: Hotel Korona Eger, István Pince és Bormúzeum
Cím: 3300 Eger, Tündérpart utca 5.
Dátum: 2018. május 10., csütörtök, 18:00-20:00
A borkóstoló programja: vezetett séta a pincerendszerben, a Bormúzeum és a Nemzeti Bormúzeum bemutatása 3 féle bor és 2 pogácsa/fő kíséretében.
Ingyenes diákjegyesek, kísérők és kiállítók részére a programra külön jegy vásárolható: 1 600 Ft/fő A borkóstolón való részvételi szándékot és az extra jegyeket az online jelentkezési lapon kérjük megjelölni. A borkóstolóra a helyszínen korlátozott számban, 2 000 Ft/fő áron lehet jegyet vásárolni legkésőbb csütörtök 14:00 óráig.

A borkóstoló ára tartalmazza az ÁFA-t. ÁFA változás esetén fenntartjuk az árváltoztatás jogát.

Fakultatív gálavacsora salsa bemutatóval, zenével és tombolával

A gálavacsora helyszíne: Hotel Korona Eger Díszterem, I. emelet
Cím: 3300 Eger, Tündérpart utca 5.
Dátum: 2018. május 11., péntek, 19:00-24:00
Részvételi díj: 7 000 Ft/fő (svédasztalos vacsora, 1 pohár pezsgővel, 2 pohár alkoholmentes és 1 pohár alkoholos /sör vagy bor/ itallal)
Az igényelt jegyek számát az online jelentkezési lapon kérjük megjelölni.
A gálavacsorára a helyszínen korlátozott számban, 7 500 Ft/fő áron lehet jegyet vásárolni legkésőbb péntek 14:00 óráig.

A gálavacsora ára tartalmazza az ÁFA-t. ÁFA változás esetén fenntartjuk az árváltoztatás jogát.

Opcionális ebéd

Az ebédek helyszíne: Hotel Korona Eger Díszterem, I. emelet
Cím: 3300 Eger, Tündérpart utca 5.
Dátum: 2018. május 10-12., időpont program szerint
Az ebéd 1 fő részére: 3 200 Ft/alkalom (leves és főétel, 1 üveg ásványvízzel)
Az opcionális ebéd vásárlására az étterem kapacitása miatt már nincs lehetőség. Az ebédigényeket kérjük az online jelentkezési lapon megjelölni.
Az ebédekre a helyszínen korlátozott számban, 3 500 Ft/fő áron lehet jegyet vásárolni legkésőbb adott nap 10:30-ig.

Az ebéd ára tartalmazza az ÁFA-t. ÁFA változás esetén fenntartjuk az árváltoztatás jogát.

Fakultatív programlehetőségek

Látogatás a Markhot Ferenc Oktatókórház és Rendelőintézet hospice osztályán.
1. csoport: csütörtök, 2018. május 10., gyülekező 16:00 órakor a szálloda recepcióján (max. létszám betelt)
2. csoport: szombat, 2018. május 12., gyülekező 13:00 órakor a szálloda recepcióján (2018. március 24-ét követő regisztráció esetén már csak ez az időpont választható)
A részvétel ingyenes, de előzetes jelentkezéshez kötött. A látogatást minimum 10 fő érdeklődő esetén szervezzük meg.

Szombat, 2018. május 12., gyülekező 13:00 órakor a szálloda recepcióján
A programok előkészítése minimum 10 fő érdeklődő jelentkezéséhez kötött. A belépők árát a szerződéses önkéntes szombati napijegy kivételével a részvételi díj nem tartalmazza.

  • Városnézés Dottika kisvonattal A hivatkozásra kattintva elhagyja a weboldalt (útvonal: Hotel Korona – Eger belváros – Szépasszonyvölgye – Hotel Korona, kb. 35-40 perc, 900 Ft/felnőtt, 500 Ft/gyerek, fizetés helyben a sofőrnél)
  • Beatles Múzeum A hivatkozásra kattintva elhagyja a weboldalt (a múzeumnak a Hotel Korona Eger ad otthont, a kongresszus résztvevői részére a kedvezményes belépő 1 750 Ft/fő, fizetés a múzeumban)
  • Város a Város alatt A hivatkozásra kattintva elhagyja a weboldalt – az egykori érseki pincerendszer (Bejárat az Eszterházy téren, a Bazilikához vezető lépcső jobb oldalán. A programra jelentkezőket Vincze-Pap Jánosné (Agria 200 Kft.) kíséri át a Érseki Palotához. A belépő ára 1 500 Ft/fő, 18 év alatt és 62 év fölött: 800 Ft/fő, fizetés helyben a jegypénztárban. A pince bejárása kb. 45 percet vesz igénybe, a vezetett séták minden egész órában indulnak. Az utolsó séta 18:00 órakor indul, minimum 5 fő jelentkező esetén)

Szálláslehetőség

A szállásigényeket korlátozott számban, a beérkezés sorrendjében, a szállodák szabad kapacitása alapján tudjuk teljesíteni.
Kérjük, hogy szállásra vonatkozó igényét az online jelentkezési lap kitöltésével - lehetőség szerint - mielőbb jelezze.

A szállásfoglalás a teljes szállásdíj befizetésével és a kitöltött online jelentkezési lap elküldésével együtt érvényes.
Szállást csak a befizetett teljes szállásdíj beérkezése után tudunk visszaigazolni.

Fizetési határidő: 2018. április 13., péntek
A kongresszus helyszínén, a Hotel Három Gúnárban közel 40 szoba áll rendelkezésre. Kiegészítő szálláshely az Aranyhomok Business-City-Wellness Hotel, amely 500 méterre fekszik a Hotel Három Gúnártól.

Szálláshely Egyágyas elhelyezés Kétágyas elhelyezés Háromágyas elhelyezés
Hotel Korona Eger****
Classic és Vintage szobák
6000 Kecskemét, Batthyány utca 1-7.1
Bővebb információ A hivatkozásra kattintva elhagyja a weboldalt
(25 szoba)
betelt betelt betelt
Hotel Korona Eger****
Superior franciaágyas szobák
6000 Kecskemét, Batthyány utca 1-7.1
Bővebb információ A hivatkozásra kattintva elhagyja a weboldalt
(25 szoba)
betelt betelt betelt
Hotel Arany Trófea***
450 méterre a kongresszusi helyszíntől
3300 Eger, Széchenyi utca 41/B
Bővebb információ A hivatkozásra kattintva elhagyja a weboldalt
15 450 Ft 22 900 Ft 29 850 Ft
Hotel Szent István***
1,8 km-re a kongresszusi helyszíntől
3300 Eger, Legányi út 12.
Bővebb információ A hivatkozásra kattintva elhagyja a weboldalt
15 950 Ft 25 900 Ft 38 850 Ft
A fenti árak szobánként és éjszakánként értendők, tartalmazzák a vonatkozó adókat és a reggelit. ÁFA változás esetén fenntartjuk az árváltoztatás jogát.
A szálláshelyeken igénybe vett extra szolgáltatások (minibár, stb.) kifizetése a szállodák recepcióján, egyénileg történik.

Parkolás

Parkolás a kongresszus helyszínén, a Hotel Korona Eger**** zárt parkolójában (max. 30 autó): 500 Ft/autó/éjszaka.
A környező utcákban parkolási díj nincs.

Wellness

Wellness használat a Hotel Három Gúnárban****

  • szállóvendégek részére a wellness használata díjmentes, a szobaár tartalmazza
  • nem szállóvendégek részére a belépő a Hotel Három Gúnár**** recepciónál vásárolható meg:
    Felnőtt belépőjegy 4 órás időtartamra 1 800 Ft/fő,
    Felnőtt belépőjegy egész napra, hétvégén 3 000 Ft/fő.

Lemondási feltételek

2018. április 6-ig a befizetett díjak visszafizetésre kerülnek egy egyszeri adminisztrációs költség levonásával (3 500 Ft).
2018. április 6. után nem áll módunkban a befizetett szolgáltatások árát megtéríteni.
Kérjük, a lemondást - a banki adatok megadásával - írásban jelezze a Blaguss Kongresszusi Irodánál, a fent megadott elérhetőségek valamelyikén.

Fizetés

A befizetéseket (részvételi díj, fogadás, ebéd és szállás) a Blaguss Utazási Iroda Kft. számlaszámára kérjük megtenni. A közlemény rovatban kérjük, tüntesse fel a résztvevő nevét és az MHPE megnevezést. (Az utalás költsége a résztvevőt terheli.)

Blaguss Utazási Iroda Kft. banki adatai

Számlavezető bank neve UniCredit Bank
Számlavezető bank címe 1054 Budapest, Szabadság tér 5-6.
Bankszámlaszám 1091 8001 0000 0005 3941 0002

Reprezentációs adó

Az 1995. évi CXVII. törvény, kifizetőt terhelő adó bekezdése értelmében a regisztráció és a társasági programok díjai adó- és járulékfizetési kötelezettséget vonnak maguk után, mivel ezen díjak étel- és italszolgáltatást is tartalmaznak.
A törvény az adó- és járulékfizetési kötelezettség alapját az alábbiak szerint határozza meg:

  • Magánszemélyek esetén (a regisztráció és a társasági programok díjáról készült számla nem adóalany, illetve magánszemély nevére szól) adó- és járulékfizetési kötelezettség nem keletkezik
  • Cégek esetén (a regisztráció és a társasági programok díjáról készült számla az adóalany nevére szól) adó- és járulékfizetési kötelezettség a számla befogadójánál keletkezik (a számla befogadójának tájékoztatási kötelezettsége mellett)
A regisztráció és a társasági programok díjában foglalt étel- és italszolgáltatások pontos összege a számlán feltüntetésre kerül.

Az adó- és járulékfizetési kötelezettség törvényi hivatkozása bővebben itt (pdf) olvasható.