Semmelweis Garanciavédjegy logó
Adománygyűjtő Szervezetek Önszabályozó Testülete logó

RENDEZVÉNYEK

Magyar Hospice-Palliatív Egyesület

a hazai hospice szolgálatok közössége

A Magyar Hospice-Palliatív Egyesület XII. Országos Kongresszusa

Kecskemét, Hotel Három Gúnár és Rendezvényház
2016. május 5 - 7.

Program- és absztraktfüzet (pdf)

Beköszöntő

Kedves Kollégáink, Barátaink!

Mindig nagy izgalommal és várakozással tekintünk a következő nemzeti hospice kongresszus elébe, - immár tizenkettedik alkalommal találkozunk - mert az évek során nemcsak a hazai hospice/palliatív ellátás szakmai fejlődése vált szembetűnővé, hanem igazi kollektívák, tartós szakmai együttműködések és nem kevésbé tartós barátságok is születtek. A hospice/palliatív ellátás nem csak munka, nem csak hivatás, hanem több annál: valódi közösségalkotó tevékenység is. Az összetartozás és összetartás társadalmi igényét valósítja meg kicsiben, hogy mintát adhasson a társadalmi együttműködésre és felelősségvállalásra. Ennek a munkának egyik különleges eleme a multidiszciplináris teamek működése, amely a hospice/palliatív ellátást a személyközpontú betegellátáson túl rendkívül hatékonnyá teszi. Aki csinálja, tudja mennyi nehézséggel jár együtt a team munkájának összehangolása, a folyamatos kapcsolattartás a team-tagok között, a rendszeres referáló, vagy a nem kevésbé fontos szupervízió megtartása. Éppen ezért a 2016. évi kongresszus mottója: Teamek és tünetek. A rendezvényen lehetőség nyílik arra, hogy megnézzük, mi az, ami szakmailag sikeres, és mi kevésbé hatékony a csapatmunkában. Maguk a teamek mutatják be, hogyan működnek a gyakorlatban, így nem csak a betegek tüneteivel, hanem az ellátók, a teamek tüneteivel is foglalkozni fogunk. A teamek tünetei kifejezés többlet értelmet nyer, hiszen nem csak a működéssel kapcsolatos szakmai kompetenciákat tudjuk megvizsgálni és összevetni, de a team-tagok testi-lelki egészségének kérdéséről is szó esik majd.

A hospice/palliatív ellátás alapja a minőségi orvosi ellátás. Ezért különös jelentőségű eseménynek tartjuk, hogy az első hazai, egyetemi Palliatív Tanszék (PTE ÁOK) és a Palliatív Licencképzés bevezetése után idén megalakult a Palliatív Orvosi Tagozat, amely a Szakmai Kollégium részeként kezdte el működését, és amely bemutatkozik a kongresszuson. A különböző szakterületen dolgozó, palliatív szakorvos kollégák együttműködése, szakmai tapasztalatuk megosztása felbecsülhetetlen érték a hazai ellátás fejlesztésében. Reményeink szerint a Tagozat megalakulása egy újabb lépés a palliatív szemléletmód integrálása felé, és ezáltal a szélesebb látókörű betegellátás felé, amely a gyógyíthatatlan betegségre nem kudarcként tekint, hanem, mint egy másfajta hozzáállás, másfajta segítségnyújtás lehetőségére.

A szakembereken kívül van még egy nagyon fontos erőforrása a hospice-nak, és ez nem más, mint az önkéntesek jelenléte, akik nagyon sokszor magát az életet, a külvilágot jelentik a betegek számára, munkájuk különleges emberi kapcsolatok kialakulását teszi lehetővé. Ők azok, akik fáradtságot nem kímélve azon dolgoznak, hogy szebbé tegyék egy számukra kezdetben idegen ember utolsó napjait. Ők azok, akik nem várnak el ezért semmilyen fizetséget, az ő fizetségük az öröm és a hála, vagy - sok esetben - egyszerűen a beteg egy kis megkönnyebbülése, és néha ez a legtöbb. Ők végzik azt a sok-sok háttérmunkát, amelyre a hospice-ban dolgozó szakemberek - idő és energia híján - nem lennének képesek, ezért az önkéntesek jelenléte nagyban emeli az ellátás színvonalát. Idén először - a kongresszus utolsó napján - külön fórumot biztosítunk arra, hogy a hazai hospice önkéntesek találkozhassanak egymással és az ellátókkal. Beszélhessünk a sikeres projektekről, az immár törvényileg szabályozott hospice képzésről, az önkéntesek foglalkoztatásának nehézségeiről, és azok lehetséges megoldásairól.

A kongresszusnak idén - 2002 után immár második alkalommal - a megejtő atmoszférájú Kecskemét városa ad otthont, ahol a falak is Kodály műveit visszhangozzák, és amelynek építészeti szépségei méltán teszik az Alföld egyik legkülönlegesebb városává. Reméljük, a kongresszus résztvevőinek alkalmuk nyílik arra is, hogy elmerülhessenek Kecskemét elvarázsolt, sokszínű világában. Mindenkinek nagyon jó élményeket, eredményes/hasznos szakmai munkát, feltöltődést, majd megérdemelt kikapcsolódást kívánunk, szeretettel:

a Magyar Hospice-Palliatív Egyesület Elnöksége képviseletében
Zana Ágnes
alelnök

A kongresszus helyszíne

Három Gúnár Rendezvényház A hivatkozásra kattintva elhagyja a weboldalt

I. emeleti konferenciaterme
6000 Kecskemét, Festő utca 8.

Megközelíthetőség A hivatkozásra kattintva elhagyja a weboldalt

A kongresszus időpontja

2016. május 5-7., csütörtök-szombat

A kongresszus szervezője

Magyar Hospice-Palliatív Egyesület
1089 Budapest, Orczy út 6. II/201
Tel./fax: 06 (1) 215-0938
E-mail: iroda@hospice.hu

MHPE XII. Kongresszus Kecskemét, Hotel Három Gúnár****

Ölelő Kéz Ápolási és Hospice Alapítvány
6000 Kecskemét, Nyíri út 38.
Tel.: 06 (76) 516-706, 06 (76) 519-824
Fax: 06 (76) 516-706
E-mail: olelo@t-online.hu
Weboldal: www.olelokez.hu A hivatkozásra kattintva elhagyja a weboldalt

Tudományos Bizottság

Elnök: Dr. Benyó Gábor
Tagok: Dr. Csikós Ágnes PhD
Dr. Hódi Zsuzsanna
Dr. Kegye Adrienne
Lukács Miklós
Schaffer Judit
Dr. Zana Ágnes PhD

Szervező Bizottság

Elnök: Schaffer Judit
Tagok: Dr. Hódi Zsuzsanna
Dr. Kegye Adrienne
Munk Katalin
Dr. Zana Ágnes PhD

Szervezőiroda

Blaguss Utazási Iroda Kft., Kongresszusi Iroda
Postacím: 1364 Budapest 4, Pf. 42. Tel.: 06 (1) 374-7030, fax: 06 (1) 374 7031
Kapcsolattartó: Erős Katalin, e-mail: mhpe@blaguss.hu

Előzetes program

május 5. csütörtök
12:00-14:00 Regisztráció, opcionális ebéd
14:00-14:40 Köszöntők és díjátadó ünnepség
14:40-16:10 Plenáris előadások
Felkért előadók: Dr. Beneda Attila, Dr. Hódi Zsuzsanna, Dr. habil. Hegedűs Katalin PhD, Lukács Miklós, Dr. Benyó Gábor, Dr. Zana Ágnes PhD
16:10-16:30 Kávészünet és a kiállítás megtekintése
16:30-18:00 Hospice stratégiai kerekasztal
18:00-18:20 Hospice Színház - Tavaszi Zsongás zenés-irodalmi performance
-----
Este: szabad program, a szálloda wellness-részlege meghosszabbított nyitva tartással 24:00 óráig várja a kongresszus résztvevőit.
május 6., péntek
08:30-09:00 Közgyűlés
09:00-10:00 A Hospice-palliatív ellátás Szakmai Kollégiumi tagozat bemutatkozása
10:00-10:20 Kávészünet és a kiállítás megtekintése
10:20-12:20 Teamek és tünetek - plenáris előadások
12:20-12:40 Végsőkig kísérni projekt bemutatása
12:40-13:40 Opcionális ebéd
13:40-15:00 Kínzó testi és lelki tünetek - plenáris előadások
15:00-15:30 Kávészünet és a kiállítás megtekintése
15:30-17:00 Szakmai és társadalmi szemléletformálás - plenáris előadások
17:00-18:00 Quo vadis Kongresszus - kerekasztal
19:30-24:00 Fakultatív gálavacsora
május 7., szombat - Önkéntes fórum
09:00-10:45 Önkéntes fórum - plenáris előadások
10:45-11:00 Kávészünet és a kiállítás megtekintése
11:00-13:00 Interaktív kerekasztal beszélgetés
13:00-13:30 Összegzés, a kongresszus zárása
13:30-14:30 Fakutatív városnézés idegenvezetéssel
-----
Opcionális ebéd, ill. elutazás

Program- és absztraktfüzet (pdf)

A kongresszus fő témái

  1. Kínzó testi tünetek enyhítése
  2. Kínzó lelki tünetek enyhítése
  3. Hospice menedzsment
  4. Társadalmi szemléletformálás és önkéntesség

Előadások és poszterek bejelentése

Előadás időtartama: 10 perc (8 + 2 perc vita)
Az előadásokhoz biztosított technika: számítógép, projektor, lézerpointer
Poszter mérete: 90 cm széles és 120 cm magas (poszter szekcióban 3 perces bemutatás)
Absztrakt benyújtása minden esetben szükséges.

Absztrakt beküldés

Online absztrakt feltöltés vagy előadás/poszter bejelentő nyomtatvány (word formátum)

Az absztrakt beküldés meghosszabbított határideje: 2016. február 29., hétfő

Absztrakt formátuma
Word dokumentum, szimpla sorköz.
Absztrakt felépítése:

  • - cím, 14-es betűméret
  • - szerző(k) neve (előadó neve aláhúzva), 12-es betűméret
  • - munkahely, intézet megnevezése, székhelye, 12-es betűméret
  • - szövegtest: 12-es betűméret
  • - karakterek száma: 600-1200 (szóköz nélkül)

Javasolt tartalmi felépítés: célkitűzés, módszer, eredmények, összegzés

Elbírálás
A beérkező absztraktokat a Tudományos Bizottság bírálja el.
Az absztrakt elfogadásáról a Tudományos Bizottság az előadás beküldőjét írásban tájékoztatja legkésőbb 2016. március 11-ig.

Fontos: az elfogadott előadás megtartásának, ill. az absztrakt Program és Absztraktkötetben való megjelentetésének feltétele, hogy az előadó a regisztrációs díjat 2016. április 1-ig befizesse. Ellenkező esetben előadása nem képezi a tudományos program részét.
A Tudományos Bizottság fenntartja magának a jogot, hogy bizonyos előadásokat csak poszter formájában fogadjon el.
Kérjük az instrukciók és a beküldött anyag figyelmes elolvasását, mert az összefoglalót a beküldött formában nyomtatjuk ki az absztraktfüzetben!

Kreditpont

A kongresszusi részvétel:
- orvosok számára 11 kreditpont (kódszáma: 63057)

- szakdolgozók számára
XII. Országos Kongresszus 1. 17 kreditpont (nyilvántartási száma: SZTK-A-012860/2016)
XII. Országos Kongresszus 2. 16 kreditpont (nyilvántartási száma: SZTK-A-012862/2016)
XII. Országos Kongresszus 3. 16 kreditpont (nyilvántartási száma: SZTK-A-012865/2016)

Amennyiben igényli az akkreditációs pontokat, kérem regisztáljon vagy a kitöltött adatlapot (rtf) küldje el az iroda#KUKAC#hospice.hu email címre.

regisztrálok       korábban már regisztráltam, ellenőrzöm az adataimat
Regisztrációs adatok

Adatellenőrzés

Regisztrációs adatok

Tanfolyami adatok





Kiállítási, támogatási lehetőségek

A kongresszus főszponzora:

a kongresszus főszponzora a Bella-Hungária Kft. logója

Bella-Hungária Kft. A hivatkozásra kattintva elhagyja a weboldalt

A kiállítói lehetőségekkel, illetve a Kongresszus támogatásával kapcsolatos kérdésekben kérjük, a Blaguss Kongresszusi Irodát keresse a fent megadott elérhetőségek valamelyikén.

Regisztráció

Kérjük, hogy részvételi szándékát az online jelentkezési lap kitöltésével időben jelezze.
A jelentkezések a részvételi díj befizetésével érvényesülnek.
A regisztrációt, majd a részvételi díj beérkezését a Blaguss Kongresszusi Iroda e-mailben igazolja vissza, amennyiben a visszaigazolást egy héten belül nem kapja meg, kérjük, jelezze.

Részvételi díjak Kedvezményes korai
2016. április 1-ig
Kedvezményes késői
2016. április 2-től május 4.
Helyszíni
2016. május 5-7.
Orvos egyesületi tag 21 500 Ft 24 500 Ft 26 500 Ft
Orvos nem tag 24 500 Ft 27 500 Ft 29 500 Ft
Szakdolgozó egyesületi tag 18 500 Ft 21 500 Ft 23 500 Ft
Szakdolgozó nem tag 21 500 Ft 24 500 Ft 26 500 Ft
Diák, nyugdíjas, szerződéses önkéntes 14 000 Ft 17 000 Ft 19 000 Ft
Csütörtöki napijegy (2016. május 5.) 15 000 Ft
Pénteki napijegy (2016. május 6.) 17 000 Ft
Szombati napijegy (2016. május 7.) 15 000 Ft
Szerződéses önkéntes napijegy szombatra (2016. május 7.)   5 000 Ft

A részvételi díjak 27% ÁFA-t, valamint bruttó 4 000 Ft étel-ital szolgáltatást tartalmaznak. Az étel-ital szolgáltatás összege cégek felé kiállítandó számlán feltüntetésre kerül. ÁFA változás esetén fenntartjuk az árváltoztatás jogát.

A részvételi díj tartalmazza

  • a részvételt a tudományos programon
  • a kongresszus anyagait
  • a Program és absztraktfüzetet
  • a kávészüneteket

A napijegy ára tartalmazza

  • az aznapi részvételt a tudományos programon
  • a kongresszus anyagait
  • a Program és absztraktfüzetet
  • az aznapi kávészünetet

Fontos:
A kedvezményes korai részvételi díjra való jogosultság feltétele, a részvételi díj 2016. április 1-ig történő utalása.
A kedvezményes késői részvételi díjra való jogosultság feltétele, a részvételi díj 2016. május 4-ig történő utalása.
A 2016. május 2. után indított átutalások esetén a jogosultság igazolásához kérjük, hozza magával a banki bizonylatot.
A kedvezményes díjak helyszíni befizetésére nincs mód.

Lemondási feltételek regisztrációs díjra vonatkozóan 2016. április 1-ig a befizetett regisztrációs díj visszafizetésre kerül az adminisztrációs költség levonásával (3 500 Ft).
2016. április 1. után nem áll módunkban a befizetett összeget megtéríteni.
Kérjük, a lemondást - a banki adatok megadásával - írásban jelezze a Blaguss Kongresszusi Irodánál, a fent megadott elérhetőségek valamelyikén.

Fogadás (fakultatív program)

Fogadás helyszíne: Három Gúnár Rendezvényház I. emeleti konferenciaterme
Cím: 6000 Kecskemét, Festő utca 8.
Dátum: 2016. május 6., péntek, 19:30-24:00
Részvételi díj: 6 000 Ft/fő
Az igényelt jegyek számát az online jelentkezési lapon kérjük megjelölni.
A gálavacsora jegy 27% ÁFA-t, valamint bruttó 5 500 Ft étel-ital szolgáltatást tartalmaz. Az étel-ital szolgáltatás összege cégek felé kiállítandó számlán feltüntetésre kerül. ÁFA változás esetén fenntartjuk az árváltoztatás jogát.

Opcionális ebéd

Az ebédek helyszíne: Három Gúnár Rendezvényház földszinti terme
Cím: 6000 Kecskemét, Festő utca 8.
Dátum: 2016. május 5-7., időpont program szerint
Az ebéd ára 1 fő részére: 2 300 Ft/alkalom (2 fogásos menü 1 pohár itallal)
Az ebédigényeket kérjük az online jelentkezési lapon megjelölni.
Az ebéd ára 27% ÁFA-t tartalmaz. Az étel-ital szolgáltatás összege (bruttó 2 300 Ft) a cégek felé kiállítandó számlán feltüntetésre kerül. ÁFA változás esetén fenntartjuk az árváltoztatás jogát.

Lemondási feltételek fogadás belépőre, ill. ebédjegyre vonatkozóan

2016. április 1-ig a fogadás belépő, ill. ebédjegy 100%-a visszafizetésre kerül, az utalás költségének levonásával.
2016. április 1. után nem áll módunkban a befizetett összeget megtéríteni.
Kérjük, a lemondást - a banki adatok megadásával - írásban jelezze a Blaguss Kongresszusi Irodánál, a fent megadott elérhetőségek valamelyikén.

Szálláslehetőségek

A szállásigényeket a beérkezés sorrendjében tudjuk teljesíteni.
Kérjük, hogy szállásra vonatkozó igényét az online jelentkezési lap kitöltésével - lehetőség szerint - mielőbb jelezze.
Foglalási határidő: 2016. április 1., péntek
Ezen határidő után szállást a hotelek kapacitásától függően tudunk biztosítani.
A szállásfoglalás a teljes szállásdíj befizetésével és a kitöltött online jelentkezési lap elküldésével együtt érvényes.
Szállást csak a befizetett teljes szállásdíj beérkezése után tudunk visszaigazolni.
A kongresszus helyszínén, a Hotel Három Gúnárban közel 40 szoba áll rendelkezésre. Kiegészítő szálláshely az Aranyhomok Business-City-Wellness Hotel, amely 500 méterre fekszik a Hotel Három Gúnártól.

Szálláshelyek Egyágyas elhelyezés Kétágyas elhelyezés Háromágyas elhelyezés
Hotel Három Gúnár****
Standard szoba
6000 Kecskemét, Batthyány utca 1-7.1
Bővebb információ A hivatkozásra kattintva elhagyja a weboldalt
(25 szoba)
15 700 Ft 18 000 Ft -
Hotel Három Gúnár****
Classic/Prémium szoba (nagyobb alapterület)
6000 Kecskemét, Batthyány utca 1-7.1
Bővebb információ A hivatkozásra kattintva elhagyja a weboldalt
(15 szoba, ebből 4 db pótágyazható)
21 900 Ft 23 800 Ft 31 200 Ft
Hotel Aranyhomok****
Standard szoba
6000 Kecskemét, Kossuth tér 3.2
Bővebb információ A hivatkozásra kattintva elhagyja a weboldalt
(10 szoba)
10 900 Ft 13 300 Ft -
Hotel Aranyhomok****
Superior szoba
6000 Kecskemét, Kossuth tér 3.2
Bővebb információ A hivatkozásra kattintva elhagyja a weboldalt
(10 szoba)
14 700 Ft 19 500 Ft 26 900 Ft

1 A Hotel Három Gúnár**** árai tartalmazzák a Wellness-sziget alapszolgáltatásait (jacuzzi, szauna, infraszauna, gőzkabin). A Wellness-sziget nyitvatartási ideje: 17:30-tól 21:30-ig, május 5. csütörtökön 24:00 óráig meghosszabbítva. Fürdőköpeny igény szerint a szálloda recepcióján igényelhető.
Bejelentkezés az érkezés napján 12:00 órától, kijelentkezés az elutazás napján 12:00 óráig. Reggeli időpontja: 6:30-10:00 óra között.
2 Az Aranyhomok Business-City-Wellness Hotel**** árai tartalmazzák a svédasztalos reggelet, a wellness alapszolgáltatásokat (medence, fényterápiás, aromaterápiás gőzkabin, finn szauna, infraszauna, fitness terem korlátlan használatát), fürdőköpeny igénybevételét, ingyenes internet elérést a szálloda területén.

A fenti árak szobánként és éjszakánként értendők, a reggelit és az adókat (ÁFA, IFA) tartalmazzák.
ÁFA változás esetén fenntartjuk az árváltoztatás jogát.
A szálláshelyeken igénybe vett extra szolgáltatások (minibár, telefon stb.) kifizetése a szállodák recepcióján, egyénileg történik.

Lemondási feltételek szállásra vonatkozóan

2016. április 1-ig a teljes szállásdíj 100%-a visszafizetésre kerül, az utalás költségének levonásával.
2016. április 1. után a lemondott szállásdíj 75%-a fizetendő kötbérként, a fennmaradó összeget az utalás költségének levonásával visszafizetjük.
Kérjük, a lemondást - a banki adatok megadásával - írásban jelezze a Blaguss Kongresszusi Irodánál, a fent megadott elérhetőségek valamelyikén.

Parkolás

Parkolás a kongresszus helyszínén, a Hotel Három Gúnár**** parkolójában (max. 15 autó): 1 500 Ft/autó/éjszaka.
Az Aranyhomok Business-City-Wellness Hotel Kecskemét**** 20 gépkocsi elhelyezésére alkalmas. A zárt parkoló használatának díja: 1.500 Ft/gépkocsi/éjszaka.
A környező utcákban a parkolási díj 400 Ft/óra, a közeli MALOM Központban (cím: Kecskemét, Korona utca 2.) a 24 órás jegy 2 700 Ft/autó, a 48 órás jegy 4 200 Ft/autó. A volt Baumax parkolójában (cím: Kecskemét, Halasi út 2.) a parkolás ingyenes.

Wellness

Wellness használat a Hotel Három Gúnárban****

  • szállóvendégek részére a wellness használata díjmentes, a szobaár tartalmazza
  • nem szállóvendégek részére a belépő a Hotel Három Gúnár**** recepciónál vásárolható meg:
    Felnőtt belépőjegy 4 órás időtartamra 1 800 Ft/fő,
    Felnőtt belépőjegy egész napra, hétvégén 3 000 Ft/fő.

Fizetés

A befizetéseket (részvételi díj, fogadás, ebéd és szállás) a Blaguss Utazási Iroda Kft. számlaszámára kérjük megtenni. A közlemény rovatban kérjük, tüntesse fel a résztvevő nevét és az MHPE megnevezést. (Az utalás költsége a Résztvevőt terheli.)

Blaguss Utazási Iroda Kft. banki adatai

Számlavezető bank neve UniCredit Bank
Számlavezető bank címe 1054 Budapest, Szabadság tér 5-6.
Bankszámlaszám 1091 8001 0000 0005 3941 0002

Reprezentációs adó

Az 1995. évi CXVII. törvény, kifizetőt terhelő adó bekezdése értelmében a regisztráció és a társasági programok díjai adó- és járulékfizetési kötelezettséget vonnak maguk után, mivel ezen díjak étel- és italszolgáltatást is tartalmaznak.
A törvény az adó- és járulékfizetési kötelezettség alapját az alábbiak szerint határozza meg:

  • Magánszemélyek esetén (a regisztráció és a társasági programok díjáról készült számla nem adóalany, illetve magánszemély nevére szól) adó- és járulékfizetési kötelezettség nem keletkezik
  • Cégek esetén (a regisztráció és a társasági programok díjáról készült számla az adóalany nevére szól) adó- és járulékfizetési kötelezettség a számla befogadójánál keletkezik (a számla befogadójának tájékoztatási kötelezettsége mellett)
A regisztráció és a társasági programok díjában foglalt étel- és italszolgáltatások pontos összege a számlán feltüntetésre kerül.

Az adó- és járulékfizetési kötelezettség törvényi hivatkozása bővebben itt (pdf) olvasható.