RENDEZVÉNYEK

Magyar Hospice-Palliatív Egyesület

a hazai hospice szolgálatok közössége

A Magyar Hospice-Palliatív Egyesület XI. Országos Kongresszusa

Zalaegerszeg, Arany Bárány Hotel***Superior
2014. március 27 - 29.

Program- és absztraktfüzet (pdf)

Beköszöntő

Kedves Kollégáink, Barátaink!

Ismét eltelt két év és újra büszkeséggel hívjuk meg tagjainkat, a munkánkat segítő szakembereket és civileket a Magyar Hospice-Palliatív Egyesület XI. Kongresszusára. Az elmúlt két év a szorgos munka mellett gyarapodásról, fejlődésről is szólt. Az előző kongresszus sikeres szlogenje Szólítsuk meg egymást volt, amely nem csak szlogen volt, de munkát is indított. Szorosabbá vált az együttműködés a szakma és a civil szféra között. Az együttműködés megkezdődött, de fejleszteni kell. Saját munkánkat csendben, lelkiismeretesen végezzük a legtöbben, de meg kell tanulnunk magunkat hirdetni és menedzselni. Ahhoz, hogy munkánkhoz megfelelő segítséget és finanszírozást kapjunk, a hospice szemléletet széles körben meg kell ismertetnünk, és ebben segítséget a nyitással kapunk. Az önkéntesek összekötnek minket a társadalommal, segítik munkánkat és másokkal is megismertetnek minket. Az ismeretek megalapozása már az iskolákban, gyermekközösségekben is megkezdődhet, hiszen akár a tanulók társai is szorulhatnak az alakuló és dinamikusan fejlődő gyermek palliatív rendszer segítségére és a fiatalok szemlélete könnyen formálható az elfogadásra.

A hospice-palliatív ellátás a modern elvárásoknak megfelelően, evidenciákon alapuló orvoslássá vált. Ám ezek az evidenciák a szervezett és strukturált munkánk nyomán fejlődnek, alakulnak. A kínzó testi és lelki tünetek enyhítésére kiadott nemzetközi irányelveket nem csak megismernünk kell, de saját szociális és egészségügyi rendszerünk jellegzetességeihez kell illesztenünk. Munkánkat mindig is holisztikus szemlélettel végeztük, így az európai orvoslás mellé könnyen integrálhatóak az alternatív, komplementer lehetőségek mind a fájdalomcsillapításban, mind a tünetkezelésben, azonban helyes és szakszerű alkalmazásunkhoz azokat meg kell ismernünk és adaptálni kell saját ellátási rendszerünkbe.

Végezetül fel kell ismernünk, hogy nem vagyunk egyedül: figyelembe kell venni, felmérni és kiaknázni a szociális ellátórendszerben rejlő palliatív ellátási lehetőségeket a nemzetközi példák, tapasztalatok tükrében.

Az idei kongresszus jelmondata: Nem vagyunk egyedül. Hiszen munkánk célja, hogy segítsük a betegeket és családjukat, hogy érezhessék: Nem vagyunk egyedül. De mi is úgy tudjuk csak jól, biztonságban és sikerrel végezni munkánkat, ha széleskörű támogatást kapunk: Nem vagyunk egyedül!

Bízunk abban, hogy az érdekes szakmai tartalmat a zalai dombság szelíden vad szépsége, vendéglátóink vendégszeretete csak még vonzóbbá teszi mindenki számára. Lehetőség lesz nem csak a tudományos előadásokon, szekcióüléseken és workshopokon részt venni, hanem kicsit feltöltődni, hogy hazatérve újult erővel, magas színvonalon végezhessük tovább munkánkat.

Minden résztvevőnek hasznos szakmai vitákat, baráti beszélgetéseket és kellemes szabadidőt kívánunk!

a Magyar Hospice-Palliatív Egyesület Elnöksége

A kongresszus helyszíne

Arany Bárány Hotel***Superior A hivatkozásra kattintva elhagyja a weboldalt
8900 Zalaegerszeg, Széchenyi tér 1.

Megközelíthetőség A hivatkozásra kattintva elhagyja a weboldalt

A kongresszus időpontja

2014. március 27-29., csütörtök-szombat

A kongresszus szervezője

Magyar Hospice-Palliatív Egyesület
1089 Budapest, Orczy út 6. II/201
Tel./fax: 06 (1) 215-0938
E-mail: iroda@hospice.hu

MHPE XI. Kongresszus Zalaegerszeg, Arany Bárány Hotel

Mónika-M Otthonápolási és Hospice Szolgálat
8900 Zalaegerszeg, Kossuth Lajos utca 36-38. III/20
Tel.: 06 (92) 310-642
Fax: 06 (92) 815-574
E-mail: monikaszolgalat@zalaszam.hu
Weboldal: www.otthonapolas.hu A hivatkozásra kattintva elhagyja a weboldalt

Stratégiai partner

Zalaegerszegi Kistérségért Nonprofit Kft.
8900 Zalaegerszeg, Széchenyi tér 3-5.
Tel.: 06 (92) 318-808
Fax: 06 (92) 318-809
E-mail: info@zegterseg.hu
Weboldal: www.zegterseg.hu/kistersegert_kft.htm A hivatkozásra kattintva elhagyja a weboldalt

Tudományos Bizottság

Elnök:
Tagok:
Dr. Hegedűs Katalin PhD
Dr. Benyó Gábor
Dr. Csikós Ágnes PhD
Dr. Hódi Zsuzsanna
Dr. Kegye Adrienne
Lukács Miklós
Schaffer Judit

Szervező Bizottság

Elnök:
Tagok:
Schaffer Judit
Kerkai Gyuláné Mónika
Munk Katalin
Dr. Zana Ágnes PhD

Szervezőiroda

Blaguss Utazási Iroda Kft., Kongresszusi Iroda
Postacím: 1364 Budapest 4, Pf. 42. Tel.: 06 (1) 374-7030, fax: 06 (1) 374 7031
Kapcsolattartó: Erős Katalin, e-mail: eros@blaguss-congress.hu

Előzetes program

március 27. csütörtök

12:00-től

 

13:30-14:00

14:00-15:30

15:30-16:00

16:00-17:30

regisztráció

opcionális ebéd

bevezetők, köszöntők

plenáris előadások

kávészünet/kiállítás megtekintése

párhuzamos szekcióülések

-----
este: szabad program

március 28., péntek

08:00-09:00

09:00-10:30

10:30-11:00

11:00-12:30

12:30-14:00

14:00-15:30

16:00-18:00

közgyűlés

párhuzamos szekcióülések

kávészünet/kiállítás megtekintése

párhuzamos szekcióülések

ebédszünet

workshop

meglepetés program

NÁRCISZ - Hospice gondozási modellprogram a határ mentén /
Modellprogramm zur Hospizbetreuung entlang der Grenze (L00172) projekt

keretében megvalósuló programok a Zalaegerszegi Kistérségért NKft. koordinálásával

creating the future logója
eu logója

20:00-24:00

fogadás (fakultatív program)

március 29., szombat

09:00-10:30

10:30-11:00

11:00-12:30

12:30-13:00

szekcióülés

kávészünet/kiállítás megtekintése

poszterszekció

összegzés, a kongresszus zárása

-----
opcionális ebéd, ill. elutazás

Program- és absztraktfüzet (pdf)

A kongresszus fő témái

  1. Kínzó testi tünetek enyhítése
  2. Kínzó lelki tünetek enyhítése
  3. Palliatív lehetőségek a szociális ellátórendszerben

NÁRCISZ - Hospice gondozási modellprogram a határ mentén /
Modellprogramm zur Hospizbetreuung entlang der Grenze (L00172) projekt

keretében megvalósuló szekció

creating the future logója
eu logója
  1. Hospice menedzsment
  2. Gyermekek és serdülők palliatív ellátása
  3. Társadalmi szemléletformálás és önkéntesség
  4. Alternatív lehetőségek és terápiák a hospice-ban
    Workshop

Előadások és poszterek bejelentése

Előadás időtartama: 10 perc (8 + 2 perc vita)
Poszter mérete: 90 cm széles és 120 cm magas (poszter szekcióban 3 perces bemutatás)
Absztrakt benyújtása minden esetben szükséges.

Absztrakt beküldés

Online absztrakt feltöltés vagy előadás/poszter bejelentő nyomtatvány (word formátum)

Az absztrakt beküldés határideje módosult! Új határidő: 2014. február 10., hétfő

Absztrakt formátuma
Word dokumentum, szimpla sorköz.
Absztrakt felépítése:
- cím, 14-es betűméret
- szerző(k) neve (előadó neve aláhúzva), 12-es betűméret
- munkahely, intézet megnevezése, székhelye, 12-es betűméret
- szövegtest: 12-es betűméret
- karakterek száma: 600-1200 (szóköz nélkül)

Javasolt tartalmi felépítés: célkitűzés, módszer, eredmények, összegzés

Az előadásokhoz biztosított technika: projektor, számítógép, lézerpointer

Elbírálás
A beérkező absztraktokat a Tudományos Bizottság bírálja el.
Az absztrakt elfogadásáról a Bizottság az előadás beküldőjét írásban tájékoztatja legkésőbb 2014. február 21. péntekig.

Fontos: az elfogadott előadás megtartásának, ill. az absztrakt Program és Absztraktkötetben való megjelentetésének feltétele, hogy a prezentációt tartó szerző a regisztrációs díjat 2014. március 7-ig befizesse. Ellenkező esetben előadása nem képezi a tudományos program részét.
A Tudományos Bizottság fenntartja magának a jogot, hogy bizonyos előadásokat csak poszter formájában fogadjon el.
Kérjük az instrukciók és a beküldött anyag figyelmes elolvasását, mert az összefoglalót a beküldött formában nyomtatjuk ki az absztraktfüzetben!

Kreditpont

A kongresszusi részvétel orvosok és szakdolgozók számára kreditpontot biztosít. A kongresszus akkreditálása folyamatban van.

Kiállítási, támogatási lehetőségek

A kongresszus kiemelt szponzorai:
a kongresszus kiemelt szponzora a Medis Hungary Kft. logója
Medis Hungary Kft.A hivatkozásra kattintva elhagyja a weboldalt

a kongresszus kiemelt szponzora az Immunal Kft. logója
Immunal Kft.A hivatkozásra kattintva elhagyja a weboldalt


A kiállítói lehetőségekkel, illetve a Kongresszus támogatásával kapcsolatos kérdésekben kérjük, a Blaguss Kongresszusi Irodát keresse a fent megadott elérhetőségek valamelyikén.

Regisztráció

Kérjük, hogy részvételi szándékát az online jelentkezési lap kitöltésével időben jelezze.
A jelentkezések a részvételi díj befizetésével érvényesülnek.
A regisztrációt, majd a részvételi díj beérkezését a Blaguss Kongresszusi Iroda e-mailben igazolja vissza, amennyiben a visszaigazolást egy héten belül nem kapja meg, kérjük, jelezze.

Részvételi díjak Kedvezményes korai
2014. február 28-ig
Kedvezményes késői
2014. március 1-től március 26-ig
Helyszíni
2014. március 27-29.
Orvos egyesületi tag 21 000 Ft 24 000 Ft 26 000 Ft
Orvos nem tag 24 000 Ft 27 000 Ft 29 000 Ft
Szakdolgozó egyesületi tag 18 000 Ft 21 000 Ft 23 000 Ft
Szakdolgozó nem tag 21 000 Ft 24 000 Ft 26 000 Ft
Diák, nyugdíjas, szerződéses önkéntes 13 500 Ft 16 500 Ft 18 500 Ft
Csütörtöki napijegy
(2014. március 27.)
14 500 Ft 14 500 Ft 14 500 Ft
Pénteki napijegy
(2014. március 28.)
16 500 Ft 16 500 Ft 16 500 Ft
Szombati napijegy
(2014. március 29.)
14 500 Ft 14 500 Ft 14 500 Ft

A részvételi díjak 27% ÁFA-t, valamint bruttó 2 700 Ft étel-ital szolgáltatást tartalmaznak. Az étel-ital szolgáltatás összege cégek felé kiállítandó számlán feltüntetésre kerül. ÁFA változás esetén fenntartjuk az árváltoztatás jogát.
A részvételi díjak nem tartalmaznak biztosítást, balesetek, károkozások esetén a szervezőt nem terheli felelősség.

A részvételi díj tartalmazza

  • a részvételt a tudományos programon, beleértve a március 28. 16:00-18:00 óra közötti meglepetés programot
  • a kongresszus anyagait
  • a Program és absztraktfüzetet
  • a napi 1 kávészünetet

A napijegy ára tartalmazza

  • az aznapi részvételt a tudományos programon, március 28. esetén a 16:00-18:00 óra közötti meglepetés programot
  • a kongresszus anyagait
  • a Program és absztraktfüzetet
  • az aznapi kávészünetet

Fontos:

A kedvezményes korai részvételi díjra való jogosultság feltétele, a részvételi díj 2014. február 28-ig történő utalása.
A kedvezményes késői részvételi díjra való jogosultság feltétele, a részvételi díj 2014. március 26-ig történő utalása.
A 2014. március 23. után indított átutalások esetén a jogosultság igazolásához kérjük, hozza magával a banki bizonylatot.
A kedvezményes díjak helyszíni befizetésére nincs mód.

Lemondási feltételek regisztrációs díjra vonatkozóan

2014. február 28-ig a befizetett regisztrációs díj visszafizetésre kerül az adminisztrációs költség levonásával (3 500 Ft).
2014. február 28. után nem áll módunkban a befizetett összeget megtéríteni.
Kérjük, a lemondást - a banki adatok megadásával - írásban jelezze a Blaguss Kongresszusi Irodánál, a fent megadott elérhetőségek valamelyikén.

Fogadás (fakultatív program)

Fogadás helyszíne: Arany Bárány Hotel***Superior
Cím: 8900 Zalaegerszeg, Széchenyi tér 1.
Dátum: 2014. március 28., péntek, 19:30-24:00
Részvételi díj: 6 000 Ft/fő
A gálavacsora jegy 27% ÁFA-t, valamint bruttó 5 400 Ft étel-ital szolgáltatást tartalmaz. Az étel-ital szolgáltatás összege cégek felé kiállítandó számlán feltüntetésre kerül. ÁFA változás esetén fenntartjuk az árváltoztatás jogát.

Opcionális ebéd

A részvételi díj ebédet nem tartalmaz.
Az Arany Bárány Hotel***Superior ebédlehetőséget biztosít éttermében, ára 2 000 Ft/fő/alkalom.
A menü levest, főételt és desszertet tartalmaz, az ár italt nem foglal magába. Az ebédigényeket kérjük az online jelentkezési lapon megjelölni. A helyszínen csak korlátozott számú ebéd rendelésére van lehetőség.
Az ebéd ára 27% ÁFA-t tartalmaz. Az étel-ital szolgáltatás összege cégek felé kiállítandó számlán feltüntetésre kerül. ÁFA változás esetén fenntartjuk az árváltoztatás jogát.

Köszönjük a Tüske PinceA hivatkozásra kattintva elhagyja a weboldalt támogatását!

Lemondási feltételek fogadás belépőre, ill. ebédjegyre vonatkozóan

2014. március 7-ig a fogadás belépő, ill. ebédjegy 100%-a visszafizetésre kerül, az utalás költségének levonásával.
2014. március 7. után nem áll módunkban a befizetett összeget megtéríteni.
Kérjük, a lemondást - a banki adatok megadásával - írásban jelezze a Blaguss Kongresszusi Irodánál, a fent megadott elérhetőségek valamelyikén.

Szálláslehetőségek

A szállásigényeket a beérkezés sorrendjében tudjuk teljesíteni.
Kérjük, hogy szállásra vonatkozó igényét az online jelentkezési lap kitöltésével - lehetőség szerint - mielőbb jelezze.
Foglalási határidő: 2014. március 7. péntek
Ezen határidő után szállást a hotelek kapacitásától függően tudunk biztosítani.
A szállásfoglalás a teljes szállásdíj befizetésével és a kitöltött online jelentkezési lap elküldésével együtt érvényes.
Szállást csak a befizetett teljes szállásdíj beérkezése után tudunk visszaigazolni.

Szálláshelyek Egyágyas elhelyezés Kétágyas elhelyezés Háromágyas elhelyezés Négyágyas elhelyezés Ötágyas elhelyezés
Arany Bárány Hotel***Superior
Bővebb információ A hivatkozásra kattintva elhagyja a weboldalt
8900 Zalaegerszeg, Széchenyi tér 1.1
betelt betelt betelt - -
Aquatherma Termálfalu
Bővebb információ (pdf)
Zalaegerszeg-Ságod, Tó utca2
14 650 Ft 15 000 Ft 15 350 Ft 15 700 Ft 16 050 Ft
Beck’s Corner Motel
Bővebb információ A hivatkozásra kattintva elhagyja a weboldalt
8900 Zalaegerszeg, Kosztolányi Dezső út 5/d3
11 950 Ft 12 300 Ft 16 615 Ft - -
Centro Étterem és Panzió
Bővebb információ A hivatkozásra kattintva elhagyja a weboldalt
8900 Zalaegerszeg, Ady Endre utca 65.4
9 350 Ft 12 700 Ft - - -
Göcsej Palatinus Étterem és Panzió
Bővebb információ A hivatkozásra kattintva elhagyja a weboldalt
8900 Zalaegerszeg, Dózsa liget 1. (Zrínyi út)5
11 350 Ft 13 200 Ft 17 050 Ft - -
Szent Kristóf Apartman Hotel
Bővebb információ A hivatkozásra kattintva elhagyja a weboldalt
8900 Zalaegerszeg, Ady Endre utca 3.6
10 150 Ft 15 500 Ft 18 650 Ft - -

1 Az Arany Bárány Hotel szobaára a wellness részleg használatát a szobaár nem foglalja magába. A wellness belépő díja bruttó 2 000 Ft/fő/nap, amely egyszeri belépésre jogosít, korlátlan ideig. Belépő egyénileg vásárolható a szálloda recepcióján. Bejelentkezés az érkezés napján 14:00 órától, kijelentkezés az elutazás napján 10:00 óráig. Parkolás a szálloda parkolójában korlátozott számban, de ingyenesen vehető igénybe. Reggeli időpontja: 7:00-10:00 óra között.
2 Az Aquatherma Termálfalu árai az egyes faházakra értendők, a reggelit nem tartalmazzák. Reggelit a helyszínen 950 Ft/fő/alkalom áron lehet igényelni, 8:00-10:00 között. A házak kulcsait érkezéskor és elutazáskor is az étteremben lehet átvenni. A faházak fűthetőek. Bejelentkezés érkezés napján 10:00 órától, kijelentkezés az elutazás napján 10:00 óráig. Parkolás a kemping területén ingyenes.
3 A Beck’s Corner Motelben a svédasztalos reggeli hétfőtől péntekig 7:00-9:00 óra között, szombaton 8:00-10:00 óra között, vasárnap 9:00-10:00 óra között vehető igénybe. Bejelentkezés az érkezés napján 14:00-20:00 óra között, kijelentkezés az elutazás napján 6:00-10:00 óra között. A vendégek részére a parkolás a Csipke Parkolóház földszintjén ingyenes.
4 A Centro Panzió szobáit az érkezés napján 14:00 órától lehet elfoglalni, kijelentkezés az elutazás napján 11:00 óráig. A parkolás a panzió zárt parkolójában, a kapacitás függvényében ingyenes. A reggeli 7:00-9:00 óra között vehető igénybe.
5 A Göcsej Palatinus Étterem és Panzió szobáit az érkezés napján 14:00 órától lehet elfoglalni, kijelentkezés az elutazás napján 10:00 óráig. A parkolás a panzió zárt parkolójában ingyenes. A reggeli 7:00-10:00 óra között vehető igénybe.
6 A Szent Kristóf Apartman Hotel szobáit érkezés napján 14:00-21:00 óra között lehet elfoglalni. Kijelentkezés az elutazás napján 10:00 óráig. Parkolás a szálloda előtt 18:00 órától másnap reggel 8:00 óráig ingyenes. Igény esetén a szálloda a heti parkoló bérlet ügyintézését a vendégei részére vállalja. Bővebb felvilágosítást a Kongresszusi Iroda ad. A reggeli 7:00-9:00 óra között vehető igénybe.

A fenti árak szobánként (az Aquatherma Termálfalu esetén faházanként) és éjszakánként értendők, a reggelit (kivéve az Aquatherma Termálfalu) és az adókat (ÁFA, IFA) tartalmazzák.
ÁFA változás esetén fenntartjuk az árváltoztatás jogát.
A szálláshelyeken igénybe vett extra szolgáltatások (minibár, telefon stb.) kifizetése a szállodák recepcióján, egyénileg történik.

Lemondási feltételek szállásra vonatkozóan

2014. március 7-ig a teljes szállásdíj 100%-a visszafizetésre kerül, az utalás költségének levonásával.
2014. március 7. után a teljes szállásdíjból egy éjszakai szállásköltség kötbérként fizetendő, a fennmaradó összeget az utalás költségének levonásával visszafizetjük.
Kérjük, a lemondást - a banki adatok megadásával - írásban jelezze a Blaguss Kongresszusi Irodánál, a fent megadott elérhetőségek valamelyikén.

Parkolás

Zalaegerszeg belvárosában a parkolás díja munkanapokon 8:00-18:00, ill. szombaton 8:00-14:00 óra között - a parkolási zónától függően - 240 Ft, ill. 280 Ft/óra.

Lehetőség van heti bérlet megváltására is, amely 2 100 Ft, ill. 2 800 Ft/autó, a díjövezetektől függően.
Ügyintézés és fizetés kizárólag a helyszínen, a Parkoló-Gazda Kft.-nél. A hivatkozásra kattintva elhagyja a weboldalt
Cím: 8900 Zalaegerszeg, Rákóczi Ferenc utca 10-22.
Telefonszám: 06-92/598-412
Az iroda munkanapokon 8:00-17:00 óra között tart nyitva.
Javasoljuk, hogy a bérlet vásárlásakor szálláshelyük címét, ill. a kongresszus helyszínét is említsék meg a díjövezetek pontosítása miatt.

Fizetés

A befizetéseket (részvételi díj, fogadás, ebéd és szállás) a Blaguss Utazási Iroda Kft. számlaszámára kérjük megtenni. A közlemény rovatban kérjük, tüntesse fel a résztvevő nevét és az MHPE megnevezést. (Az utalás költsége a Résztvevőt terheli.)

Blaguss Utazási Iroda Kft. banki adatai

Számlavezető bank neve UniCredit Bank
Számlavezető bank címe 1054 Budapest, Szabadság tér 5-6.
Bankszámlaszám 1091 8001 0000 0005 3941 0002

Reprezentációs adó

Az 1995. évi CXVII. törvény, kifizetőt terhelő adó bekezdése értelmében a regisztráció és a társasági programok díjai adó- és járulékfizetési kötelezettséget vonnak maguk után, mivel ezen díjak étel- és italszolgáltatást is tartalmaznak.
A törvény az adó- és járulékfizetési kötelezettség alapját az alábbiak szerint határozza meg:

  • Magánszemélyek esetén (a regisztráció és a társasági programok díjáról készült számla nem adóalany, illetve magánszemély nevére szól) adó- és járulékfizetési kötelezettség nem keletkezik
  • Cégek esetén (a regisztráció és a társasági programok díjáról készült számla az adóalany nevére szól) adó- és járulékfizetési kötelezettség a számla befogadójánál keletkezik (a számla befogadójának tájékoztatási kötelezettsége mellett)

A regisztráció és a társasági programok díjában foglalt étel- és italszolgáltatások pontos összege a számlán feltüntetésre kerül.

Az adó- és járulékfizetési kötelezettség törvényi hivatkozása bővebben itt (pdf) olvasható.